Sunday, October 17, 2010

Η ΔΙΟΧΑΝΤΗ ΜΑΣ ΜΑΓΕΨΕ!!!


μην χάσετε την έκθεσή της 
στο Παλαιό Ελαιουργείο στην Παραλία Ελευσίνας
από τις 8:00 το βράδυ μέχρι τις 12:00 τα μεσάνυχτα! 



© Giorgos .Triantafyllou

Η επίσκεψη στο παλαιό ελαιουργείο ήταν τελικά αποκαλυπτική. Παρά την εμπειρία όλων των προηγούμενων εικαστικών εκδηλώσεων στην Ελευσίνα στα πλαίσια των Αισχυλίων  και έχοντας στην ουσία χάσει τα τελευταία χρόνια τα ίχνη της Διοχάντης, που την ήξερα από τα Ευρωπάλια του 1982, δεν ήξερα τι με περίμενε. Η Διοχάντη από τον Μάρτιο κλείστηκε μέσα στο βιομηχανικό αυτό ερειπωμένο συγκρότημα και ονειρεύτηκε  σπάνιες εικόνες στο κέλυφος των κτιρίων.


 Πραγματοποίησε μια σειρά εικαστικών παρεμβάσεων  με το  τεχνητό φως, τους ήχους του  Στέφανου Μπαρμπαλιά και ευτελή υλικά που συνέλεξε από το εγκαταλελειμμένο συγκρότημα.  Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Σεμνό και εξαιρετικά δυνατό. Καθαρό και σπαθάτο, ένα απόσταγμα μιας αφαιρετικής διαδικασίας και ένα μάθημα αρχιτεκτονικής. Βιώσαμε την μαγεία μιας πορείας που η Διοχάντη δεν επέλεξε να την σηματοδοτήσει αλλά προτίμησε να μας οδηγήσει η ίδια  στους υποφωτισμένους  χώρους που συγκροτούν μια σπάνια διαδρομή.









Δεν μπορώ να μην επισημάνω την συνάφεια της προσέγγισης αυτής, με το πνεύμα της  πρόσφατης έκθεσης  μου αρχέτυπα*  στο Βυζαντινό Μουσείο και του βιβλίου που την συνόδευε. Στους συσχετισμούς έργων τέχνης με καλύβες και  μαντριά, εντάσσω έστω και εκ των υστέρων και την εικαστική περέμβαση της Διοχάντης.



 Καρδίτσα, Πρόδρομος 09-ΙΧ-2005
από τα αρχέτυπα*



Κυρίως όμως θέλω να αναφερθώ στην καλλιτεχνική επέμβαση που πραγματοποιήσαμε με τον Κώστα Τσόκλη και τον Νίκο Ξυδάκη το 2006 στα εγκαταλελειμμένο χωριό Μοναστήρια της Τήνου αναδεικνύοντας στην ουσία και ξαναζωντανεύοντας το ερειπωμένο χωριό και χρησιμοποιώντας τους καθρέφτες .





Μια προσεκτικά σχεδιασμένη ξύλινη διαδρομή, οδηγούσε διαδοχικά  σε μία σειρά εικαστικών παρεμβάσεων  υπό τους ήχους του Ξυδάκη. Δεν φανταζόμαστε τότε ότι  οι «Αντανακλάσεις», η νέα αυτή  πρωτότυπη για τα Ελληνικά δεδομένα  καλλιτεχνική επέμβαση,  θα άνοιγε δρόμους για την πραγματοποίηση ανάλογων εικαστικών επεμβάσεων στον Ελληνικό χώρο.  Κατά την ταπεινή μου άποψη η δουλειά της Διοχάντη  στην Ελευσίνα αποτελεί μια υψηλού επιπέδου συνέχεια …




περισσότερα στις φωτογραφίες της εβδομάδας...


ΝΕΩΤΕΡΑ:

Η ΔΙΟΧΑΝΤΗ ΣΤΗΝ 54η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ







No comments :

Post a Comment