ΠΑΝΟΣ ΚΟΚΚΙΝΙΑΣ: “STOCK IMAGES”
Βαθιά τομή
Panos Kokkinias, Athens, 2018, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 100X300 cm
Διασχίζοντας την σχεδόν έρημη οδό Σταδίου, την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019, μια ώρα πριν τα μεσάνυχτα, βρέθηκα στην στοά της οδού Σοφοκλέους 4, όπου ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο του προγράμματος «΄Εργο στην Πόλη» επέλεξε για άλλη μια φορά έναν νέο παράδοξο χώρο στην πρωτεύουσα για να προβάλει το έργο ενός καλλιτέχνη με στόχο, όπως γράφει ο κατάλογος, «να αφυπνίσει, να συγκινήσει και να παρακινήσει».
Στην είσοδο του Μεγάρου με υποδέχθηκε ευγενικά νεαρός του ΝΕΟΝ και με τα παλιά ασανσέρ ανέβηκα στον 4ο όροφο, με στόχο να περιπλανηθώ εν ηρεμία στην πολυδιαφημισμένη έκθεση του Πάνου Κοκκινιά, που την συγκεκριμένη βραδιά θα ήταν ανοιχτή μέχρι τις 12:00 μμ.
Σε ένα όροφο κενών γραφείων, που χρησιμοποιούσε στο παρελθόν η Εθνική Τράπεζα, εγκαταλελειμμένο από το 2011, ο Κοκκινιάς παρουσιάζει την νέα του δουλειά που εμπεριέχει τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις: μια νέα σειρά έργων μεγάλου μεγέθους, που το κάθε ένα κρύβει αναπάντεχα δρώμενα, από την ζωή στην πόλη της Αθήνας,
Panos Kokkinias, Megaron, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 120X200 cm
πορτραίτα που αποκαλύπτουν χαρακτηριστικές εκφράσεις ανθρώπων που κυκλοφορούν στην πόλη, αποτυπωμένες με κάθε λεπτομέρεια,
Panos Kokkinias, Cellphone 1 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 80X120
Ο Κοκκινιάς συγκροτεί-σκηνοθετεί ένα δραματικό φωτογραφικό ντοκιμαντέρ που σου σφίγγει το στομάχι, συνειδητοποιώντας μια πραγματικότητα, που θέλουμε να αγνοούμε ενώ εξακολουθεί να κυριαρχεί γύρω μας, δίπλα μας, αλλά και εντός μας, συνέπεια της κρίσης που φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει.
Panos Kokkinias, Kifissos, 2019, Digital Inkjet Archival Print 120X230 cm
Εικόνα στην συμβολή Πειραιώς με το ποτάμι του Κηφισού, με επιμέρους εικόνες που παραπέμπουν σε έργα του Ιερώνυμου Μπος.
Panos Kokkinias, Kifissos, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 120X230 cm
Με χειρουργική ακρίβεια αποκαλύπτει το ακατάσχετο καθημερινό άγχος, την μοναξιά, την αγωνία, την κατάθλιψη, την απόγνωση, την ερημία, την απομόνωση, την αντιπαλότητα, την ένδεια που βιώνουμε καθημερινά, ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην απέραντη Αθηναϊκή μητρόπολη, ακόμη και στα ίδια μας τα σπίτια.
Panos Kokkinias, Piraios 123, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 120X230 cm
Η Ιωάννα Παπά (DETAIL 1, στην κάτω αριστερά γωνία της εικόνας) θρηνεί μόνη, καθισμένη έξω από τον χώρο στην οδό Πειραιώς 123, όπου εξελίσσεται ένα ξέφρενο πάρτι, ενώ στο παράθυρο κάτοικος (DETAIL 2- πάνω δεξιά) παρακολουθεί αδιάφορα.
Panos Kokkinias, Piraios 123, 2019 Digital Inkjet Archival Print, DETAIL 2 from 120X230 cm
Έντεχνα στο μεγάλο κάδρο εντυπωσιακών εικόνων της πόλης, κρύβει με αριστοτεχνικό τρόπο σκηνοθετημένα αλλά και πραγματικά στιγμιότυπα, ίχνη ζωής, εκφράσεις προσώπων και στάσεις σώματος, αποτυπωμένα με κάθε λεπτομέρεια, αξιοποιώντας τα τελευταία επιτεύγματα της τεχνολογίας της φωτογραφίας. Ο Κοκκινιάς καταφέρνει το τελικό αποτέλεσμα να φαίνεται απόλυτα πραγματικό, συνέπεια ενός ατελείωτου μόχθου επεξεργασίας υψηλής ποιότητας, που αναδεικνύει ένα μοναδικό εικαστικό και ποιητικό ταυτόχρονα σύνολο.
Panos Kokkinias, EMST, 2019, Digital Inkjet Archival Print,120X230 cm
Μια εικόνα, οικεία από παλιά, με αγέλη σκύλων στην έρημη πόλη, τραβηγμένη μπροστά στo EMΣΤ, με 8 σκυλιά εκπαιδευμένα που υπακούουν στον εκπαιδευτή τους.
Panos Kokkinias, EMST, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL 2 from 120X230 cm
Ο Πάνος Κοκκινιάς μας συντρόφευσε στην περιπλάνησή μας σε αυτή την έκθεση, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε με χειμαρρώδη λόγο που αποκαλύπτει την δύναμη ενός καλλιτέχνη που καταφέρνει να αποστασιοποιείται και να καταγράφει με στοχαστική ακρίβεια μια πραγματικότητα, που ταυτόχρονα την νοιώθει στο πετσί του γιατί τελικά και αυτός είναι αναπόσπαστο μέρος της.
Panos Kokkinias, Lycabettus, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 120X187 cm
Το Parking του θεάτρου Λυκαβηττού, τραβηγμένο από τον Αη Γιώργη, 300 μέτρα μακριά, άδειο, ειδικά για την φωτογράφιση, παρόλο που τις νύχτες έχει καταληφθεί από εκατοντάδες αυτοκίνητα που ακούνε δυνατά μουσική. Η περιοχή Γκύζη φαίνεται να είναι πιο ψηλά. Στο κέντρο ανέμελη ύπαρξη μιλάει στο κινητό της.
Panos Kokkinias, Underground, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 80X120 cm
Panos Kokkinias, Underground, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 80X120
Σχετικά με τα πορτραίτα τυχαίων ανθρώπων που κατέγραψε ο Κοκκινιάς στην πόλη με τον τηλεφακό του, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα τυχόν καταγγελιών, παρουσιάζονται μόνο στην έκθεση, δεν πωλούνται και δεν δημοσιεύονται. Για το λόγο αυτό και για να συμπληρωθεί αυτή η ενότητα, ζητήθηκε από επιλεγμένους ανθρώπους- φίλους του καλλιτέχνη να ποζάρουν στην πόλη σκηνοθετημένοι. Είανι πραγματικά αδύνατο να τα ξεχωρίσει κανείς!
Panos Kokkinias, Selfie, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 80X120 cm
Panos Kokkinias, Stare 3, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 80X120 cm
Panos Kokkinias, Stare 3, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 80X120 cm
Panos Kokkinias, Pedestrian 5, 2019, Digital Inkjet Archival Print, 80X120 cm
Panos Kokkinias, Pedestrian 5, 2019, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 80X120 cm
Εξαίρεση αποτελεί το ακόλουθο πορτραίτο της Διοχάντη, που o Κοκκινιάς κατάγραψε τυχαία και η ίδια ευγενικά όπως πάντα, αποδέχθηκε να δημοσιευτεί.
Panos Kokkinias, Pedestrian 1, 2018, Digital Inkjet Archival Print, DETAIL from 80X120 cm
Ολοκληρώνοντας την περιπλάνησή στην έκθεση, αισθάνθηκα την ανάγκη να κάτσω κάπου, να πάρω μια ανάσα. Παρά την περασμένη ώρα παρακάλεσα τα ευγενικά κορίτσια του ΝΕΟΝ να με περιμένουν για λίγο γαι να αποσυμπιεστώ.
Έφυγα προβληματισμένος και ανήσυχος, μια ώρα μετά τα μεσάνυχτα.
Οδηγώντας στην άδεια πόλη της Αθήνας και κοιτώντας τον εαυτό μου στον καθρέφτη του αυτοκινήτου, αναρωτήθηκα ότι ίσως και εγώ είμαι εν δυνάμει ένα από αυτά τα πρόσωπα που καταγράφει ο Κοκκινιάς, συμμετέχοντας με έναν διαφορετικό τρόπο σε αυτό το υπερρεαλιστικό ντοκιμαντέρ του.
Περιπλανηθείτε στις εικόνες σε μεγέθυνση, κάνοντας ΚΛΙΚ επάνω τους
No comments :
Post a Comment