ΕΜΣΤ:
ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗ ΠΛΗΡΩΣΗ
ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ
Μια εν αμφιβόλω μονόπλευρη απόφαση
(σύμφωνα με το ΦΕΚ 31/6 11 2018)
Παρακολουθώ με υπομονή και ανησυχία εδώ και αρκετές ημέρες την εξέλιξη της αναπάντεχης διαδικασίας για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και ομολογώ ότι δεν έχω ακόμα πειστεί για το αδιέξοδο που οδηγήθηκε αυτός ο Διαγωνισμός, στο όνομα «της τήρησης των θεσμών».
Αναγκάστηκα να ανατρέξω στο θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα στο ΦΕΚ Α.Σ.Ε.Π. 31 - 06.11.2018, που διέπει την προκήρυξη καθώς και τον Ιδρυτικό Νόμο και τις σχετικές τροποποιήσεις του, που ορίζουν τα θέματα που αφορούν το ΕΜΣΤ και κυρίως τα προσόντα και τις υποχρεώσεις του Διευθυντή και του Διοικητικού Συμβουλίου.
Χωρίς να είμαι νομικός και με την απλή επαγωγική σκέψη του αρχιτέκτονα, έβγαλα κάποια συμπεράσματα τα οποία βάζουν ουσιαστικά ερωτήματα και σκέψεις που δεν στηρίζουν την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε και δεν επιβεβαιώνουν κατά την άποψή μου ότι:
η μη τεκμηρίωση των κριτηρίων επιλογής συνεπάγεται και απόρριψη των υποψηφίων από τον διαγωνισμό.
Τις σκέψεις μου αυτές θα ήθελα να μοιραστώ εδώ, μετά από την προσεκτική ανάγνωση των σχετικών εγγράφων.
Πολύ συνοπτικά στο ΦΕΚ Α.Σ.Ε.Π. 31 αφού καταγράφονται στην παράγραφο ΙΙΙ τα ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ μεταξύ των οποίων και η επίμαχη:
- Γνώση επιπροσθέτως της ελληνικής γλώσσας, δύο τουλάχιστον γλωσσών από τις ακόλουθες: αγγλική, γαλλική, γερμανική, ιταλική, ισπανική και ρωσική, εκ των οποίων η μία απαραιτήτως να είναι η αγγλική σε καλό επίπεδο.
στην συνέχεια στην παράγραφο V περί Δικαιολογητικών και ειδικά στην 2.iii σημειώνεται ότι πρέπει να υποβληθούν :
iii. όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά έγγραφα (βεβαιώσεις, πιστοποιητικά, τίτλους σπουδών ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο στοιχείο για την τεκμηρίωση των κριτηρίων επιλογής.
Πιο κάτω όμως στην παράγραφο V.7. αναφέρεται σαφέστατα ότι:
7. Προσόντα που αναφέρονται στην αίτηση ή/και στο βιογραφικό σημείωμα, αλλά δεν τεκμηριώνονται με την υποβολή των αντίστοιχων δικαιολογητικών, δεν θα ληφθούν υπόψη για την τελική κατάταξη των υποψηφίων.
Το «δεν θα ληφθούν υπόψη» είναι σαφές και δεν σημαίνει ότι η μη τεκμηρίωση ενός προσόντος οδηγεί απαραιτήτως στην απόρριψη του υποψηφίου.
Στην συνέχεια στην παράγραφο VIII. 2, το θέμα «δεν θα ληφθούν υπόψη» μπαίνει στην κρίση – απόφαση της Επιτροπής όπου:
2. Η Επιτροπή Αξιολόγησης εξετάζει κατ' αρχάς το παραδεκτό των αιτήσεων των υποψηφίων. Αιτήσεις εκπρόθεσμες ή χωρίς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά απορρίπτονται ως απαράδεκτες και αποκλείονται από το επόμενο στάδιο της διαδικασίας με απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης. Οι υποψήφιοι που δεν πληρούν τους όρους της προκήρυξης αποκλείονται από την περαιτέρω διαδικασία με απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης.
Εδώ λοιπόν η επιτροπή φαίνεται να αποφασίζει κατά την δική της εκτίμηση να απορρίψει τους υποψηφίους και όχι να ακολουθήσει το προηγούμενο άρθρο (στην παράγραφο V.7.) της προκήρυξης και απλά να μην λάβει υπόψη για την τελική κατάταξη των υποψηφίων τα μόρια που αντιστοιχούν στο δικαιολογητικό που δεν είχε κατατεθεί.
Η απόφαση-επιλογή αυτή της επιτροπής γεννά ερωτήματα με δεδομένο ότι το σύνολο των μορίων που αφορούν τον βασικό τίτλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, το διδακτορικό δίπλωμα, τις επιστημονικές εργασίες, την γνώση της γλώσσας, την επαγγελματική εμπειρία και την άσκηση καθηκόντων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, ανέρχεται σε πάνω από 1600 μονάδες και τα μόρια για την γλώσσα κυμαίνοντια από 10-40 και μόνο, που σημαίνει ότι ο νομοθέτης δεν θεωρεί το προσόν ιδιαίτερα κρίσιμο που να δικαιολογεί στην απόρριψη.
Πόσο μάλλον που οι δύο επικρατέστερες υποψήφιες είναι γνωστά δημόσια πρόσωπα με αδιαμφησβήτητη γνώση της ξένης γλώσσας, που άλλωστε θα μπορούσε να επιβεβαιωθεί μέσα από τις γνωστές σε όλες διεθνείς δραστηριότητές τους και βέβαια και στην συνέντευξη που θα ακολουθούσε.
Διαπιστώνεται λοιπόν μια έντονη αμφιβολία για την ορθότητα και την εγκυρότητα της απόφασης της Επιτροπής.
Είναι πιθανόν ότι υπερβάλλων ζήλος για την τήρηση μιας πλευράς των τύπων, οδήγησε σε μια απαξίωση προσώπων αδιακρίτως και φυσικά σε ένα πρωτοφανές αδιέξοδο που σε κάθε περίπτωση θα μπορούσε και έπρεπε να είχε αποφευχθεί με τα όλα όσα έχουν προηγηθεί. Η τήρηση των θεσμών εκτιμώ ότι ήταν μονόπλευρη και τελικά λανθασμένη έτσι όπως ερμηνεύτηκε από την Επιτροπή.
Η διαδικασία για το τόσο επείγον αυτό θέμα διεκόπει χωρία καμία τεκμηρίωση και η επιτροπή δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει ως όφειλε όσα αναφέρονται στο άρθρο VIII.4.
4. Στη συνέχεια, η Επιτροπή Αξιολόγησης καταρτίζει με βάση τη μοριοδότηση των προηγούμενων παραγράφων πίνακα κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας, που αναρτάται αμελλητί στις ιστοσελίδες του ΥΠΠΟΑ και του ΕΜΣΤ και κοινοποιείται άμεσα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν υποδείξει οι υποψήφιοι για επικοινωνία.
Η επιλογή αυτή είναι ακατανόητη, εκτός αν υπήρχε πρόθεση να αποτρέψει την δυνατότητα ενστάσεων όπως προβλέπεται από το άρθρο VIII. 5 :
5. Δικαίωμα ένστασης κατά του πίνακα κατάταξης έχει κάθε υποψήφιος, εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την επομένη της κοινοποίησης του πίνακα κατάταξης στην ηλεκτρονική του διεύθυνση. Επί των ενστάσεων επιλαμβάνεται η Επιτροπή Αξιολόγησης και αποφαίνεται επ' αυτών εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των ενστάσεων.
Η πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα εξέλιξη εκτιμώ ότι έχει προκαλέσει μια έντονη αναταραχή στον χώρο των «σκεπτόμενων» για τον πολιτισμό και έχω την αίσθηση ότι «το ποτήρι έχει ξεχειλίσει» κατά την κοινή έκφραση. Η «κατάρα» που διακατέχει το ΕΜΣΤ δεν λέει να κοπάσει με δεδομένο ότι έχουν προηγηθεί αλλεπάλληλα λάθη και αδεξιότητες στο όνομα μιας καπήλευσης του οράματος ενός ανθρώπου που αγωνίστηκε για αυτό το μουσείο και για τον οποίο έχω διατυπώσει επανειλημμένα την άποψή μου.
Τώρα οι επιτροπές, τα διοικητικά συμβούλια και η πολιτική ηγεσία ελπίζει ότι όλα θα λυθούν με την άφιξη ενός «μεσσία» από το εξωτερικό, μέσω του νέου διεθνούς διαγωνισμού, ο οποίος θα πληρεί όλα τα προσόντα του Ιδρυτικού Νόμου του ΕΜΣΤ.
Αλοίμονο!!! Φρούδες ελπίδες.
_____________________________________
Το πλήρες Τεύχος της εφημεριδας της κυβερνήσεως μπορείτε να το αναζητήσετε εδώ
με τα στοιχεία:
2018 / Ετήσιοι κατάλογοι ΑΣΕΠ /
31. ΦΕΚ Α.Σ.Ε.Π. 31 - 06.11.2018
Ημερομηνία κυκλοφορίας 07.11.2018 Σελίδες 4 (1099 έως 1102)
- ΑΡΙΘΜ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΔΥΗΔ/ΔΔΑΔ/ΤΔΥΕΦ/ /544010/37484/32151/1424 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΗ ΘΕΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ, ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
No comments :
Post a Comment