Saturday, February 5, 2011

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΗΣΑΪΑΣ -ΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ: 30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ


 κατοικίες και δημόσια κτίρια 
στο Μουσείο Μπενάκη


Πίσω από τις τολμηρές αρχιτεκτονικές  χειρονομίες του Τάση Παπαϊωάννου και του Δημήτρη Ησαϊα  που πρόβαλαν  απόψε στο Μουσείο Μπενάκη, αισθανόμουν την ανάσα του Άρη Κωνσταντινίδη, του Κυριάκου Κρόκου αλλά και του Τάκη Ζενέτου, σαν να παρακολουθούσαν εκεί δίπλα μας  με απορία θάλεγα και πιθανόν με σχετική ικανοποίηση, τις επιρροές του έργου τους, αποτυπωμένες στις  φωτογραφίες  που περιέτρεχαν τον εκθεσιακό χώρο. 



Το έργο των δύο αυτών ώριμων και βραβευμένων αρχιτεκτόνων είναι σχετικά πολυδημοσιευμένο  και γνωστό για τους περισσότερους από το πολυπληθές κοινό που κατέφθασε την βραδυά των εγκαινίων.
Περίμενα την έκπληξη από αυτή την έκθεση. Το εύρημα! Την συγκίνηση  και όχι την ορθολογικά και γεωμετρικά επεξεργασμένη παράθεση υλικού στους τοίχους και το δάπεδο. Απουσίαζαν σχέσεις και επιρροές, αναφορές και δυνατές φωτογραφίες σε ικανό μέγεθος αντί την πυκνή σε διάταξη πολυπλοκότητα  μικρότερων εικόνων. Οι χαράξεις στο δάπεδο και οι ένταξη μακετών σε ενότητες δεν ήταν άμεσα κατανοητή, ιδιαίτερα μάλιστα λόγω της παρουσίας του κόσμου.

 

Μικρές εκπλήξεις η εσοχή με τις μικρές μακέτες εργασίας, οι καλοδουλεμένες τελικές μακέτες, η αποκάλυψη επιτηδευμένων όμως σκίτσων πίσω από το κλοστράν, που φιλοξενούσε και αναδείκνυε στην σωστή πλέον ατμόσφαιρα τις ευαίσθητες "εικαστικές μακέτες" του Τάση Παπαϊωάννου. Το υλικό αυτό εκτιμώ ότι είχε υποβαθμιστεί  στο Ίδρυμα Θεοχαράκη στην έκθεση με τον σαρωτικό Φασιανό που  κυριάρχησε με τα δυνατά του έργα αποφορτίζοντας την δουλειά του Παπαϊωάννου.



Ευχαριστώ τους δύο αυτούς συναδέλφους και δασκάλους στην σχολή Αρχιτεκτόνων για την προσπάθεια που κάνουν να διατηρήσουν με επιμονή μία συνέχεια για μια  αληθινή αρχιτεκτονική, που σπανίζει σε αυτό τον τόπο. Αξίζει να δείτε αυτήν την έκθεση , που οργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής με το Μουσείο Μπενάκη και επιμελείται ο Τάκης Μαυρωτάς. Διάρκεια μέχρι τις 6 Μαρτίου 2011









No comments :

Post a Comment