ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ Νο 16
ANTONY GORMLEY
ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΛΟ ΣΤΗΝ ROYAL ACADEMY OF ARTS
Ένας γλύπτης υψηλού διεθνούς κύρους
Τον Antomy Gormley τον γνώρισα μέσα από την διακριτική και ευαίσθητη εικαστική του επέμβαση στον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Δήλου, που πραγματοποιήθηκε από τον Μάϊο μέχρι τον Οκτώβρη του 2019 με την σύμπραξη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και του πολιτιστικού οργανισμού ΝΕΟΝ. 29 χαλύβδινα γλυπτά ανθρώπινων μορφών, ξαναζωντάνεψαν τον αρχαιολογικό χώρο τοποθετημένα σε επιλεγμένες θέσεις γοήτευσαν τους επισκέπτες.
από την εικαστική επέμβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου
Ήταν φυσικό βρισκόμενος στο Λονδίνο να σπεύσω να επισκεφτώ την τελευταία του έκθεση στην Royal Academy of Arts που εγκαινιάστηκε στις 21 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019.
Η έκθεση που αναπτύσσεται στις 13 αίθουσες της RA δεν είναι αναδρομική. Περιλαμβάνει έργα από τα πρώτα χρόνια δημιουργίας του καλλιτέχνη.
Antony Gormley
Iron Baby 1999
Στην μεγάλη αυλή, μπαίνοντας στην Royal Academy είναι τοποθετημένο αυτό το μικρό γλυπτό από χυτοσίδηρο, που έχει την μορφή ζωής ενός νεογέννητου μωρού, βασισμένο στην έξι ημερών κόρη του καλλιτέχνη.
Slabworks 2019
Στην πρώτη αίθουσα δεκατέσσερα χαλύβδινα γλυπτά από καθαρούς γεωμετρικούς όγκους εκτίθενται στο πάτωμα ανάμεσα στους επισκέπτες. Παρά την ακραία γεωμετρική αφαίρεση της μορφής, σε κάθε γλυπτό οι λεπτότατες αναλογίες συμβάλουν στο να αναγνωρίζεται η ανθρώπινη παρουσία σε διαφορετικές στάσεις.
Στην επόμενη αίθουσα Νο 2 παρουσιάζονται έργα από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 και τις αρχές της δεκαετίας του 1980:
One Apple 1982
Apples, lead and air
To έργο «One Apple» στο κέντρο της αίθουσας παρουσιάζει 53 περιπτώσεις μικρών γλυπτών από μόλυβδο, που καταγράφουν την ανάπτυξη ενός μήλου από το πρώτο πέταλο για να πέσει από το άνθος και μέσα από τα στάδια ωρίμανσης καταλήγει σε ώριμο φρούτο. Το μήλο παραπέμπει στον απαγορευμένο καρπό του Κήπου της Εδέμ και ίσως στο μήλο του Νεύτωνα που εμπνεύστηκε το νόμο της βαρύτητας.
Exercise Between Blood and
Earth 2019 (1979–81)
Chalk
Exercise Between Blood and
Earth 2019 (1979–81) Detail
Chalk
Full Bowl 1977–78
Lead
Private collection, Vienna
Στην επόμενη αίθουσα Νο 3, μια εγκατάσταση με τίτλο Clearing VII 2019, από περίπου 8.000 μέτρα τετράγωνης διατομής από αλουμίνιο, ελίσσεται σε κυκλικές τροχιές ανάμεσα στο δάπεδο την οροφή και τους τοίχους της αίθουσας, παραπέμποντας σε τροχιές ηλεκτρονίων ή σε φρενήρη ιχνογραφήματα μικρών παιδιών. Πρόκειται για ένα χωρικό πεδίο που ενεργοποιείται με την εντός αυτού διέλευση των επισκεπτών.
Clearing VII 2019
Στην αίθουσα 4 μια ανθρώπινη μορφή σε φυσικό μέγεθος, με το κεφάλι λυγισμένο, εξετάζει το έδαφος πάνω στο οποίο στέκεται.
Μία σύνθεση από κατακόρυφες και οριζόντιες χαλύβδινες ράβδους χαρτογραφούν τον εσωτερική δομή του σώματος - αυτό που ο καλλιτέχνης αναφέρει ως “the zone of life beneath the skin”.
Subject II 2019
Στην μεγαλύτερη αίθουσα της RA αιωρείται, ανηρτημένο από την οροφή, ένα τεράστιο σύννεφο από ένα συνηθισμένο βιομηχανικό υλικό, το γνωστό πλέγμα «δάρινγκ» που χρησιμοποιείται συνήθως για την ενίσχυση τοίχων από σκυρόδεμα και εδώ μετατρέπεται σε σύνθετο φαινόμενο, μέσω εκατοντάδων χιλιάδων σημειακών συγκολλήσεων που έγιναν με το χέρι.
Matrix III 2019
Πρόκειται για τον πυρήνα αυτής της έκθεσης, “the skeleton of the environment we are living” λέει ο Gormley. 21 αιωρούμενα κλουβιά μεγέθους δωματίου τέμνονται γύρω από ένα μικρό θάλαμο. Αυτό το κενό στον πυρήνα είναι αυτό που καλεί ο Gormley "Ο χώρος του ονείρου", και είναι ισοδύναμο με το μέσο μέγεθος ενός ευρωπαϊκού νέου υπνοδωματίου. Οι γενικές διαστάσεις της εγκατάστασης είναι 21μ. μήκος, 10,5μ ύψος και 12 μ πλάτος.
Matrix III 2019
Προσπερνώ τις αίθουσες 6 και 7 που δεν είναι εύκολο να παρουσιαστούν και περνάω στην αίθουσα 8 με την εγκατάσταση με τίτλο “Lost Horizon I”
Ανθρώπινα σώματα από χυτοσίδηρο καταλαμβάνουν τον χώρο της αίθουσας αψηφώντας την βαρύτητα. Παρόλο που τα έργα είναι κάθετα στην ορθογώνια αρχιτεκτονική του δωματίου, το αποτέλεσμα, καθώς κινούμαστε μεταξύ τους, είναι αποπροσανατολιστικό.
Lost Horizon I 2008
24 cast iron bodyforms
PinchukArtCentre, Kiev, Ukraine
Στην επόμενη θολωτή, οκταγωνική αίθουσα, δύο γλυπτά το «Σώμα» και το «Φρούτο» αναρτώνται από την οροφή και αιωρούνται λίγα εκατοστά πάνω από το πάτωμα, καθώς ενεργοποιούνται από το πεδίο βαρύτητος.
Body and Fruit 1991/93
Οι κυματοειδείς επιφάνειες των γλυπτών υποδηλώνουν ότι η πίεση ωθείται από το εσωτερικό προς τα έξω - σαν να υπάρχει έκρηξη - και η σκουριά δείχνει την επίδραση του καιρού ή της ηλικίας.
Concrete Works 1990–93
Στην αίθουσα 10 εκτίθενται γεωμετρικά γλυπτά με τίτλο Concrete Works 1990–93, που από πρώτη ματιά παραπέμπουν σε μπλοκ από σκυρόδεμα. Στην πραγματικότητα, κάθε ένα κρύβει ένα κενό με τη μορφή ενός σώματος που αφήνει το αποτύπωμά του στα άκρα.
Παράλληλα στον ίδιο χώρο φιλοξενείται και η είσοδος στο γλυπτό της επόμενης αίθουσας με τίτλο “Cave 2019”
Η είσοδος στο γλυπτό της επόμενης αίθουσας “Cave 2019”
“Cave 2019”
Ο επισκέπτης εισέρχεται σε ένα στενό διάδρομο και μπορεί να περιηγηθεί μέσα στο πολυεπίπεδο χαλύβδινο γλυπτό, που η αυστηρή του γεωμετρία που παραπέμπει σε ανθρώπινο σώμα, έρχεται σε αντίθεση με την ανήσυχη γεωμετρία και την εκλεπτυσμένη διακόσμηση του χώρου της γκαλερί.
Η αίθουσα 13 αποτελεί μια έκπληξη. Πλημμυρισμένη με θαλασσινό νερό από τον Ατλαντικό και στον πάτο της λάσπη από την περιοχή Buckinghamshire (51 ° 44 '52,5 "N 0 ° 38' 42,6" W). Τίτλος Host 2019. Ο επισκέπτης μπορεί να την δει από ένα και μόνο άνοιγμα και να απολαύσει την αντανάκλαση της χρυσοποίκιλτης οροφής της αίθουσας της γκαλερί του δέκατου ένατου αιώνα.
Host 2019
Οι επιλογές ολοκληρώνονται με δυο ανθρώπινους σωρούς από πηλό που παραπέμπουν σε προηγούμενες εποχές του σημαντικού αυτού γλύπτη.
Pile 2017
Clay
Pile II 2018
Clay
Διάταξη της Έκθεσης στις αίθουσες της Royal Academy of Arts
Ο κατάλογος της έκθεσης
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες για μεγέθυνση
Ευχαριστούμε Γεώργιε για την τέλια παρουσίαση της έκθεσης του Antony Cormley.
ReplyDelete