Monday, September 7, 2020

 


ΜΑΝΟΣ ΠΕΡΡΑΚΗΣ 
ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΑΤΡΑ

ΜΕΡΟΣ 4ο 

Η μετάλλαξη του κοίλου σε γλυπτό 
ως αποκορύφωση μιας πορείας


Η καινούργια χιλιετία για τον Μάνο Περράκη ξεκινά με νέες αναφορές στo κλασσικό ελληνικό θέατρο. Ξεκινώντας από το θέατρο της Κέρκυρας (2001) καλείται αμέσως μετά, να δημιουργήσει θέατρα στην Ιταλία και στην Ισπανία, όπου προχωρεί σε τολμηρές επιλογές που αποτελούν το απόσταγμα μιας συνεπούς διαδρομής στον χώρο των ανοιχτών θεάτρων. 

Μάνος Περράκης, Θέατρο στην Ρώμη, Teatro di Sole Πρόπλασμα 

Ο Μάνος Περράκης απελευθερωμένος πλέον και ιδιαίτερα ώριμος, μετά τους επί χρόνια προβληματισμούς του για το κοίλο, τολμά στην Ρώμη, να το απογειώσει από το έδαφος σαν ένα γλυπτό, (Teatro di Sole) αναδεικνύοντας παράλληλα και την δική του εικαστική ευαισθησία, ή να το βάλει σε ράγες να περιστρέφεται (Teatro Rotante) για να εξυπηρετήσει δύο συνεχόμενες παραστάσεις της Ειρήνης Παππά, με διαφορετικά σκηνικά του Santiago Calatrava, 
 
Μάνος Περράκης, Περιστρεφόμενο Θέατρο στην Ρώμη , Teatro Rotante 
Πρόπλασμα 

Μάνος Περράκης, Θέατρο στην Βαλέντσια, Πρόπλασμα 

ή ακόμα στην Βαλέντσια να το βυθίσει στο έδαφος, (Teatro di Sole) ολοκληρώνοντας την κυκλική μορφή του κοίλου και παραπέμποντας στην ισπανική αρένα με ευρηματικές επιλογές. 

Μάνος Περράκης, Μικρό θέατρο στο Μουσείο Κώστα Τσόκλη στην Τήνο υπό κατασκευή 

Ο Μάνος Περράκης συνεχίζει μέχρι σήμερα αυτή την περιπέτεια. Μετατρέπει στο Μουσείο του φίλου Κώστα Τσόκλη στην Τήνο, μια εν εξελίξει κλίματα σύνδεσης με την νέα του επέκταση, σε ένα πραγματικά μικρό και κομψό ανοιχτό θέατρο που παρουσιάζεται στην συνέχεια στην φάση της ολοκλήρωσης της κατασκευής 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ 

Με την ολοκλήρωση της αφήγησης του Μάνου, στην τελευταία αυτή τηλεσύναξη στις 13 05 2020, όταν οι περισσότεροι συνδαιτημόνες αποχώρησαν, ακολούθησαν, μέσα σε ένα κλίμα μεταμεσονύχτιας ηρεμίας, κάποιες προσωπικές αναφορές στο έργο του Μάνου τόσο από την σύζυγό του Μυρτώ Περράκη όσο και από εμένα. Αυθόρμητα διατύπωσα, ίσως για πρώτη φορά, κατέθεσα μάλλον, το απόσταγμα μιας σημαντικής και σπάνιας σχέσης με τους δύο αυτούς φίλους και συνεργάτες, που κρατάει γερά πάνω από σαράντα χρόνια. Ένα απόσταγμα που θεώρησα χρήσιμο να το δημοσιεύσω γιατί θεωρώ ότι συμβάλει στο να κατανοήσουμε καλύτερα το έργο και την διαδρομή ενός σημαντικού και ι σεμνού αρχιτέκτονα. 

Ακολουθεί το τέταρτο μέρος της αφήγησης του Μάνου Περράκη και ο Επίλογος 


ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ 
2001-2002 


Μάνος Περράκης, Θέατρο στην Κέρκυρα, Γενικό Τοπογραφικό 

Αυτή είναι μια μελέτη που έγινε στο δήμο Κασσωπαίων . Ολοκληρώθηκε η μελέτη, έχουμε πάρει την άδεια, αλλά το θέατρο δεν έχει ακόμη αρχίσει εδώ και τόσα χρόνια και δεν ξέρω αν θα αρχίσει ποτέ. Ήταν ένα θέατρο με 2500 θέσεις, και για την ένταξη του κοίλου ακολουθήσαμε τις γραμμές του εδάφους. [...] 

Για την συνέχεια κάντε ΚΛΙΚ εδώ, αναζητείστε σκρολάροντας την οριζόντια ΜΩΒ ΖΩΝΗ και συνεχίστε αφού προσπεράστε τα προηγούμενα και το παρόν κείμενο. 

_____________________________________

No comments :

Post a Comment