Monday, January 14, 2019


1.


ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ 

(ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 

Πέντε διαπιστώσεις 



Εθνική Πινακοθήκη, άποψη του νέου κλιμακοστάσίου (άνω) και της  δυτικής όψης με την προσθήκη στο υπάρχον κτίριο (κάτω), φωτογράφιση στις 6 Ιανουαρίου 2019

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης (βλέπε εδώ) σχετικά με τις πρόσφατες επεμβάσεις στην Εθνική Πινακοθήκη (χαρακτηρισμένο ιστορικό μνημείο) επανέρχομαι σήμερα μετά από μια σχετική διερεύνηση και παραθέτω πέντε διαπιστώσεις: 

1. Το φωτορεαλιστικό της μελέτης του γραφείου μελετών «Δ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.» και του γραφείου μελετών «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΠΕ – Π.ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Χ.ΠΑΝΟΥΣΑΚΗΣ», που παρουσιάστηκε και βρίσκεται και στην περίφραξη του εργοταξίου, είναι παραπλανητικό και εμφανίζει το «κτίριο» του κλιμακοστασίου και των ανελκυστήρων που έχει πραγματοποιηθεί, να εξέχει σε μικρότερη απόσταση από το αρχικό κτίριο της Πινακοθήκης. 

Φωτορεαλιστικό από την εγκεκριμένη μελέτη αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του γραφείου μελετών «Δ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.» και του γραφείου μελετών «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΠΕ – Π. ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Χ. ΠΑΝΟΥΣΑΚΗΣ». 

Πρόσφατη φωτογράφιση της εξέλιξης του έργου της ανάπλασης της Εθνικής Πινακοθήκης στις 6 Ιανουαρίου 2019

2. Διαπιστώθηκε όμως μετά την πρόσφατη ανάρτηση,  ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου κλιμακοστασίου με τους ανελκυστήρες που απεικονίζεται, ακολουθεί την αρχική μελέτη των μελετητών της αποκατάστασης, ως προς τις γενικές διαστάσεις και το περίγραμμα, όπως φαίνεται στις κατόψεις που οι ίδιοι μου είχαν αποστείλει στις 23 Φεβρουαρίου 2016 και παραθέτω στην συνέχεια. Επισημαίνεται  μια μικρή σχετικά απόκλιση. 



Κάτοψη Ισογείου από την εγκεκριμένη μελέτη αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του γραφείου μελετών «Δ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.» και του γραφείου μελετών «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΠΕ – Π. ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Χ. ΠΑΝΟΥΣΑΚΗΣ». 


Κάτοψη ΟΡΌΦΟΥ από την εγκεκριμένη μελέτη αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του γραφείου μελετών «Δ.ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε.» και του γραφείου μελετών «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΕΠΕ – Π. ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Χ. ΠΑΝΟΥΣΑΚΗΣ». 

Καντε ΚΛΙΚ στις εικόνες για μεγέθυνση 



3. Βασική όμως διαφοροποίηση αποτελεί η αλλαγή υλικού κατασκευής. Ο ελαφρύς μεταλλικός σκελετός της αρχικής μελέτης αντικαταστάθηκε με έναν εξαιρετικά βαρύ σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα που παραπέμπει σε μια συμβατική πολυκατοικία. 
Η απόκλιση στο περίγραμμα αφορά την διάταξη των κλιμάκων. Τα δύο σκέλη αντικαταστάθηκαν με τρία, με ενδιάμεσα πλατύσκαλα, επιλογή που καθιστά πιο άνετη την ανάβαση, με αποτέλεσμα να επεκταθεί το περίγραμμα προς το κτίριο, όπως φαίνεται στα σχέδια που ακολουθούν. 

Απόσπασμα από την κάτοψη ορόφου στην αρχική μελέτη με το κλιμακοστάσιο. 


Απόσπασμα από την κάτοψη ορόφου στην αρχική μελέτη 

με ένταξη σκίτσου με το κλιμακοστάσιο όπως κατασκευάστηκε 


4. Το σκίτσο της νέας κατασκευής του κλιμακοστασίου πραγματοποιήθηκε συσχετίζοντας την αρχική μελέτη και το νέο φωτογραφικό υλικό. Είναι πιθανόν να μην είναι απόλυτα ακριβές, με δεδομένο ότι δεν ήταν δυνατόν να μας σταλούν τα τελικά σχέδια. Προσεγγίζει όμως σε μεγάλο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα, όπως επιβεβαιώνεται από την επόμενη εικόνα.

Από την πρόσφατη φωτογράφιση της εξέλιξης 
του έργου της ανάπλασης της Εθνικής Πινακοθήκης 
στις 6 Ιανουαρίου 2019

5. Οι νέες τροποποιημένες κατασκευές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο μιας μεταγενέστερης επικαιροποίησης της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε από νεώτερους μελετητές και έχουν εγκριθεί από την Πολεοδομία και το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων. 

Με τα δεδομένα αυτά κλείνω σήμερα το θέμα αυτό, εκτιμώντας ότι το τραύμα στο ιστορικό αυτό μνημείο είναι δεδομένο και νομίζω ότι περί αυτού και μέσω αυτών των αναρτήσεων όλοι είμαστε ενημερωμένοι. Και αυτό μου αρκεί.


2.


ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ 
«ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΒΑΒΕΛ» 
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ 


Κατερίνα Ζαχαροπούλου, Δημήτρης Φιλιππίδης μπροστά στο έργο της Irma Blank, Radical Writings, Schrift- Atem-Bild, 4 8 1992, 1992, κατά την ξενάγηση


Σπεύσατε Σάββατο ή Κυριακή στις 12:00 το μεσημέρι, να απολαύσετε μια μοναδική περιπλάνηση από την εικαστικό Κατερίνα Ζαχαροπούλου στην έκθεση «Μετά τη Βαβέλ» που πραγματοποιεί έναν μεγάλο περίπατο στους γνωστούς και άγνωστους χώρους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου φιλοξενούνται τα έργα της έκθεσης. 



Γιώργου Χατζημιχάλη, Εργαστήριο εικόνων σε κρίση, 1996.

Πρόκειται το δεύτερο μέρος της Τριλογίας «Η Αγραφη Βιβλιοθήκη» που επιμελείται η Άννα Καφέτση (βλέπε σχετική ανάρτηση εδώ). Είναι αφιερωμένη στα βιβλία και περιλαμβάνει περισσότερα από 100 έργα ζωγραφικής, γλυπτά κ.ά. με την υπογραφή καταξιωμένων καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο. 


Η Ζαχαροπούλου, απευθυνόμενη σε όλες τις ηλικίες, ξεναγεί με τον δικό της χαρισματικό τρόπο τους επισκέπτες σε κρυφούς χώρους του Μεγάρου αναδεικνύοντας συναρπαστικές πτυχές των έργων και οργανώνει ένα αναπάντεχο φινάλε στους συνοδοιπόρους της, υλοποιώντας μια δική της απόκρυφη performance με τίτλο «Η δική μου Βιβλιοθήκη».





Είσοδος από την οδό Κόκκαλη. Διάρκεια μέχρι 10 Μαρτίου 2019. Για περισσότερα κάντε ΚΛΙΚ εδώ.






No comments :

Post a Comment