11η BIENNALE
ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΜΕΛΙΝΑ»
Συνοπτική παρουσίαση διακρίσεων + σχόλια
για τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων και το ΤΕΕ
Την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2024 εγκαινιάστηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα” του Δήμου Αθηναίων, η έκθεση της 11ης Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων, που πραγματοποιείται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής (ΕΙΑ) σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), σε συνέχεια της επιτυχημένης έκθεσης που παρουσιάστηκε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών στη Θεσσαλονίκη, σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Α.Π.Θ., τον Δεκέμβριο του 2023 και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.
Από την έκθεση στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών στη Θεσσαλονίκη
Στόχος των εκδηλώσεων της Biennale, που αποτελεί έναν από τους πρώτους θεσμούς που καθιέρωσε το Ε.Ι.Α., πριν από σχεδόν τρεις δεκαετίες , που οργανώνεται κάθε δύο χρόνια, είναι η συγκέντρωση ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος των δραστηριοτήτων των νέων αρχιτεκτόνων, η έκθεση των έργων τους, η ανάδειξη νέων δημιουργών και η ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής σκέψης και την παραγωγή αρχιτεκτονικού έργου στην Ελλάδα σήμερα.
Για την επιλογή έργων προκηρύχθηκε διαγωνισμός, τα οποία αξιολόγησε πενταμελής Κριτική Επιτροπή που αποτελείται από τους Αναστάσιο Κωτσιόπουλο, ομότιμο καθηγητή Α.Π.Θ., Αναστάσιο Τέλλιο, καθηγητή Α.Π.Θ., Κωνσταντίνο Μωραΐτη, ομότιμο καθηγητή Ε.Μ.Π., Μόρφω Παπανικολάου, αρχιτέκτονα I.U.A.V. και Δημήτρη Θωμόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή Α.Π.Θ. Ως αναπληρωματικά μέλη ορίστηκαν οι Σταύρος Γυφτόπουλος, καθηγητής Ε.Μ.Π. και Αλκμήνη Πάκα, καθηγήτρια Α.Π.Θ.
Από τις 163 φετινές συμμετοχές από αρχιτέκτονες ηλικίας έως και 45 ετών, που προέρχονται από ολόκληρο τα εύρος της επικράτειας, η επιτροπή επέλεξε ομόφωνα 42 ως τις πλέον αξιόλογες που παρουσιάστηκαν στον κατάλογο και στην έκθεση με φωτογραφίες σχέδια και μακέτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μη υλοποιημένες μελέτες, συμπεριλαμβανομένων και των συμμετοχών σε διαγωνισμούς, υπερβαίνουν τον αριθμό των πραγματοποιημένων έργων, αποτελώντας σχεδόν τα δύο τρίτα του συνόλου.
Η κριτική επιτροπή στο σημείωμά της μεταξύ άλλων διαπιστώνει: μια εικόνα εξαιρετικά αισιόδοξη για την αρχιτεκτονική δημιουργία και πράξη, δεδομένου ότι αφορά τη δουλειά νέων σε ηλικία αρχιτεκτόνων, ενώ και το επίπεδο του συνόλου των έργων και μελετών που υποβλήθηκαν είναι εν γένει υψηλό.
Από πλευράς συνθετικών ιδεών, οι προτάσεις που εντάσσονται στο ρεπερτόριο του λεγόμενου “ελληνικού νέου μοντέρνου” είναι ευδιάκριτες, με καθαρές γεωμετρικές μορφές […]. Διακρίνονται πάντως και διαφοροποιήσεις οφειλόμενες, πιθανώς, στις ιδιαιτερότητες της συνθετικής διδασκαλίας στις Σχολές Αρχιτεκτονικής. […] Πρέπει επίσης να σημειωθούν σχεδιαστικές επιλογές, όπως η δημιουργία υπόσκαφων κτηρίων, που έχουν ίσως κερδίσει την προτίμηση των νεωτέρων μελετητών, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι σημείου υπερβολής, αρνητικά συνεπικουρούμενες από ενδεχόμενες νομικές διευκολύνσεις. […]
Είναι γενικευμένη η χρήση εξελιγμένων ψηφιακών εργαλείων αναπαράστασης, μέχρι του σημείου να είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ο αναγνώστης αν πρόκειται για τρισδιάστατη αναπαράσταση ή για φωτογραφία του πραγματικού χώρου. Αντίθετα, δεν φαίνεται να αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες των εργαλείων αυτών στο να περιγράψουν τους μετασχηματισμούς της κεντρικής ιδέας από την πρώτη σύλληψη μέχρι το τελικό αποτέλεσμα. Εν γένει, με εξαιρέσεις, προτιμώνται οι λεκτικές περιγραφές και εξηγήσεις, οι οποίες συχνά δεν αποφεύγουν τον μεταφορικό λόγο.
Εν κατακλείδι, η Κριτική Επιτροπή τονίζει, για μιαν ακόμη φορά, τη σημασία του θεσμού για την προβολή του έργου των νέων αρχιτεκτόνων και, κατ’ επέκταση, για το ρόλο της νέας ελληνικής αρχιτεκτονικής στο συνεχώς και ταχύτατα εξελισσόμενο forum νέων ιδεών στην παγκόσμια αρχιτεκτονική σκηνή.
Διάρκεια έκθεσης 5 - 27 / 09 / 2024
Οι ομιλίες και το σχόλιο του Κώστα Μωραΐτη για τον Σύλλογο Αρχιτεκτόνων και το ΤΕΕ
Ηλίας Κωνσταντόπουλος, Μόρφω Παπανικολάου και Αναστάσιος Τέλλιος
Την βραδιά των εγκαινίων παρουσία ικανού αριθμού νέων αρχιτεκτόνων μίλησαν ο Ηλίας Κωνσταντόπουλος, η Μόρφω Παπανικολάου και ο Αναστάσιος Τέλλιος, τονίζοντας, από την πλευρά του ΕΙΑ, τη σημασία της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας. Συμμετείχε επίσης με παρέμβασή της η πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) Ελένη Ζωντήρου.
Ο Κώστας Μωραΐτης
Τέλος μίλησε και ο Κώστας Μωραΐτης που άνοιξε ένα σοβαρό θέμα, ανεβάζοντας τους τόνους. Μιλώντας μαζί μου την επομένη ημέρα μου τόνισε ότι:
«Ε μα, δεν μπορούσα να αντέξω. Δε μπορούσα αν μη τονίσω πως γίνεται αυτή η ιστορία από το Ελληνικό Ινστιτούτο, αλλά δεν υπάρχει ούτε εκπρόσωπος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, ούτε του Τεχνικού Επιμελητηρίου,(που προφανώς μας αγνοεί επίμονα). Αλλά το ότι δεν υπήρχε εκπρόσωπος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων με κάνει να πιστέψω πως ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, φαίνεται να υποβαθμίζει το ουσιαστικό αντικείμενο της έκθεσης: το τί είναι η Αρχιτεκτονική από τους νέους αρχιτέκτονες στη χώρα μας σήμερα. Σημαντικό θα ήταν να ασκήσει κριτική σε αυτήν την έκθεση – θετική κριτική ή αρνητική κριτική. Συνέχισα και είπα στους ‘πιτσιρίκους’ συνάδελφους ότι: κοιτάξτε, δείτε, πως δεν είστε μόνο συνθέτες είστε οικονομικοί παράγοντες ενός πολύ σημαντικού κομματιού της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή της οικοδόμησης κτιρίων. Σημαντικού για πολιτικούς λόγους. Σημαντικού για τον δημόσιο χαρακτήρα. Σημαντικού και για την οικονομία την ελληνική. Και όμως, αυτό το κράτος διακομματικά έχει τη μειωμένη ευφυία να μην σας προστατεύει και να μην σας βοηθά. Για παράδειγμα, κάποιο φιλοπρόοδο και γενναιόδωρο ίδρυμα, αποφάσισε να δωρίσει στην ελληνική πρωτεύουσα ένα σημαντικό κτίριο, ενός σημαντικού αρχιτέκτονα, εννοούσα τον Renzo Piano. Αλλά αυτό που δεν σας λέει το συγκεκριμένο ίδρυμα είναι ότι αυτός ο αρχιτέκτονας δεν είναι πια αρχιτέκτονας. Είναι μια επιχείρηση, μια οργανωμένη επιχείρηση πολλών αρχιτεκτόνων. Πως γεννήθηκε αυτή η επιχείρηση όμως; Επειδή ένας ευφυής και πολιτιστικά προοδευτικός πολιτικός άνδρας, Γάλλος, ο Georges Pompidou, έδωσε το δικαίωμα σε δύο πιτσιρίκους, σαν εσάς, αρχιτέκτονες να κατασκευάσουν ένα πολιτιστικό κτίριο καινοτόμο. Λοιπόν μια χώρα για να βελτιώσει τον πολιτισμό της και την οικονομία της δεν εισάγει, κύρια, ‘έτοιμη’ αρχιτεκτονική, Μπορεί να το κάνει και αυτό, αλλά προσπαθεί να ενισχύσει τους εγχώριους αρχιτέκτονες, δηλαδή εσάς και να τους επιτρέψει να γίνουν από άπειρα άτομα, έμπειρες, συγκροτημένες επιχειρήσεις σχεδιασμού. Γιατί ένα μεγάλο κτίριο, ένα μεγάλο έργο δεν σχεδιάζεται από ένα άτομο, σχεδιάζεται από οργανωμένες ομάδες. Και εν πάση περιπτώσει δεν είναι δυνατόν επί 60 χρόνια το ΤΕΕ να μας ωθεί στην περιφέρεια του Τεχνικού Κόσμου και ακόμα χειρότερα, δεν είναι δυνατόν να μην εμφανίζεται εδώ, σήμερα, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων».
Από τις διακρίσεις ξεχώρισα και παραθέτω στην συνέχεια συνοπτικά κατά κατηγορίες:
Σε ένα βραχώδες και έντονα επικλινές οικόπεδο, με θέα ένα νησιωτικό σύμπλεγμα στο Νότιο
Ευβοϊκό, τους Πεταλιούς.
KRAK. ARCHITECTS
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ
CASA KATANA:
ΜΙΑ ΤΕΘΛΑΣΜΕΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΧΑΡΑΓΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
O χρήστης προσεγγίζει το κτήριο υπόσκαφα, με βασικό υλικό ένα έγχρωμο μίγμα σκυροδέματος το οποίο παρέχει μονολιθικότητα.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ ΠΥΛΙΩΤΗΣ, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΠΥΛΙΩΤΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΦΩΚΙΑΛΗΣ
MANI RESIDENCES
Η μελέτη αναζητά τις αρχές της μανιάτικης αρχιτεκτονικής, όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από την μακραίωνη ιστορία της και σε άμεση σχέση με την έντονη πετρώδη τοπογραφία της περιοχής. Μια αρχιτεκτονική σε άρρηκτη σχέση με τη γη, με μορφές και αναλογίες του προκύπτουν από την εγγενή υλικότητα και την αυστηρή δομή του ελάχιστου.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΡΡΑΚΗΣ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΚΟΥΛΟΥΔΗ
ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ
5 EΞΟΧΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΠΑΘΟ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΙΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Μ. ΚΑΛΔΗΣ
PIANO HOUSE
Ο κύριος του έργου - επαγγελματίας μουσικός - ονειρεύτηκε μια κατοικία-εργαστήριο σε μία ιδιόκτητη έκταση στο Άνω Καστρίτσι. Έναν χώρο ανοιχτό προς τη φύση και κλειστό προς τους οικείους του, έναν χώρο άσκησης και περισυλλογής, έμπνευσης και απομόνωσης. Ένα μικρό “καλύβι” δίπλα στο βουνό για να περνά εκεί τις δημιουργικές ώρες του. Ζητήθηκε πρωτίστως η δημιουργία ενός ενιαίου χώρου όπου κύρια στοιχεία επίπλωσης να είναι το πιάνο και η εστία και η σχεδίαση των βασικών αναγκών της κατοίκησης να λειτουργήσει συμπληρωματικά στα παραπάνω.
ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΛΙΚΟΥΝΗ
ΘΕΡΙΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΓΑ
Σε έναν αμφιθεατρικό οικισμό πάνω από τον Μεσσηνιακό κόλπο, μια νέα δομή γεννιέται μέσα από τα ερείπια μιας πέτρινης παραδοσιακής κατοικίας. Η νέα “ελαφριά” κατασκευή λειτουργεί ως ένα κατώφλι που παρέχει την πρόσβαση στα ίχνη του παλαιού σπιτιού, δημιουργώντας άνετες συνθήκες διαμονής.
ΕΞΟΧΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΔΩΜΑΤΙΟ
Ο κήπος βρίσκεται σε μια από τις κεντρικές κοιλάδες του νησιού, στα όρια ενός αραιού δάσους βελανιδιάς. Με ελάχιστες παρεμβάσεις, οι χωρικές ποιότητες και οι κινήσεις του κήπου οργανώνονται ως μια μεγάλη υπαίθρια οικία. Μικροί χώροι ανάπαυσης, ξέφωτα, σκαλοπάτια, περάσματα και μερικά νέα ενδημικά οπωροφόρα δέντρα βρίσκουν την θέση τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Οι λίθινοι αναβαθμοί που τον οργανώνουν, αλλού απλά επισκευάζονται και αλλού επαναπροσδιορίζονται χρησιμοποιώντας τα υλικά που ήδη υπάρχουν διάσπαρτα, συνεχίζοντας μια πρακτική αιώνων και οργανώνοντας το τοπίο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΣ ΠΥΛΙΩΤΗΣ, ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΠΥΛΙΩΤΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΦΩΚΙΑΛΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (2ο ΒΡΑΒΕΊΟ)
Διερευνήσαμε αυτούς τους μη προγραμματικούς χώρους, ως τον πυρήνα και ένα από τα
βασικότερα συστατικά της συλλογικής κατοίκησης. Ως ένα “ανάμεσα”, ικανό να φιλοξενήσει όλες τις χωρικές ποιότητες που επιτρέπουν στη ζωή, να εκτυλίσσεται σε όλες τις αποχρώσεις της. Έτσι, η παρούσα πρόταση εξυψώνει αυτό το ανάμεσα ως έναν χώρο μετάβασης, συνάθροισης και κοινωνικοποίηση, βασισμένη σε θεμελιώδεις αρχετυπικές χωρικές δομές. Η αγορά, η στοά, το θέατρο, το αίθριο, ο δρόμος, το κατώφλι, το δημόσιο και το ιδιωτικό δωμάτιο συντίθενται, για να περιγράψουν μια αρχιτεκτονική που δεν αποτρέπει το τυχαίο, αλλά προάγει τον συλλογικό βίο μέσα από τη
συλλογική συμβίωση.
ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διερευνήσαμε αυτούς τους μη προγραμματικούς χώρους, ως τον πυρήνα και ένα από τα
βασικότερα συστατικά της συλλογικής κατοίκησης. Ως ένα “ανάμεσα”, ικανό να φιλοξενήσει όλες τις χωρικές ποιότητες που επιτρέπουν στη ζωή, να εκτυλίσσεται σε όλες τις αποχρώσεις της. Έτσι, η παρούσα πρόταση εξυψώνει αυτό το ανάμεσα ως έναν χώρο μετάβασης, συνάθροισης και κοινωνικοποίηση, βασισμένη σε θεμελιώδεις αρχετυπικές χωρικές δομές. Η αγορά, η στοά, το θέατρο, το αίθριο, ο δρόμος, το κατώφλι, το δημόσιο και το ιδιωτικό δωμάτιο συντίθενται, για να περιγράψουν μια αρχιτεκτονική που δεν αποτρέπει το τυχαίο, αλλά προάγει τον συλλογικό βίο μέσα από τη
συλλογική συμβίωση.
ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
BASKETBALL PAVILION 19
Στην περιοχή των Νέων Στύρων Ευβοίας, του δήμου Καρύστου.
TRICHONAS ARCHITECTURE
ΑΛΕΞΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΧΩΝΑΣ
ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΥΤΙΚΗ ΛΕΣΒΟΥ
Στην περιοχή των Νέων Στύρων Ευβοίας, του δήμου Καρύστου.
ΑΛΕΞΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΧΩΝΑΣ
ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΥΤΙΚΗ ΛΕΣΒΟΥ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΙΤΡΙΝΙΑΡΗΣ, ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΟΝΑΧΟΓΙΟΣ
ΚΥΑΘΟΣ: ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ
ΜΕ ΦΕΡΟΝΤΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΤΗ ΞΥΛΕΙΑ
ΑΝAΠΛΑΣΕΙΣ ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΩΡΟΥ
ARCHIPELAGOS ARCHITECTS
ΑΝΝΑ ΝΕΡΑΤΖΟΥΛΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΪΣΤΡΑΛΗΣ
URBAN TIMESCAPE
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΉ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΑΝΝΑ ΝΕΡΑΤΖΟΥΛΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΪΣΤΡΑΛΗΣ
URBAN TIMESCAPE
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΉ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (Γ’ ΒΡΑΒΕΙΟ)
TOPIO7
ΠΑΝΊΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ
CULTURAL OSMOSIS:
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΡΙΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
ΠΑΝΊΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ
CULTURAL OSMOSIS:
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΡΙΩΝ ΔΙΑΚΡΙΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΣΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ)
TOPIO7
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ, ΠΑΝΙΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ
ΤΟΠΙΟ_ΡΟΕΣ:
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΑΛΙΝΑ
Το έργο “cultural osmosis” αποτελεί τις τρεις βραβευμένες προτάσεις (δύο Α΄ Βραβεία: Περιοχή 2 - Το Θέαμα, Περιοχή 3 - Η Περιπέτεια και ένα Β΄ Βραβείο: Περιοχή 1 - Η Μνήμη) στον Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Προσχέδιων για τη διαμόρφωση διακριτών ελευθέρων χώρων στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά. Στόχος του διαγωνισμού ήταν ο σχεδιασμός τριών κομβικών περιοχών έκτασης 62 στρεμμάτων εντός του πάρκου για τη διασφάλιση της ιστορικής φυσιογνωμίας του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ, ΠΑΝΙΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΕΑ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ
ΤΟΠΙΟ_ΡΟΕΣ:
ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΑΛΙΝΑ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (Β’ ΒΡΑΒΕΙΟ) ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΣΑΛΙΝΑ ΣΤΗ ΛΑΡΝΑΚΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ZΩΜΑΣ, ΜΑΡΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΊΟY
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΣΤΑ ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ
ΘΕΑ ΤΩΝ ΟΦΕΩΝ:
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (A’ ΒΡΑΒΕΙΟ)
Η ιδέα για τη σύνθεση του χώρου εξαρχής στρέφεται γύρω από την ιδιαίτερη φορεσιά της Θεάς, η οποία είναι σαν να “φέρει τον κόσμο όλο” και ερμηνεύεται ως επιδερμίδα του τόπου με δομές, χρώματα, ύλες και καταβολές από την Κρήτη. Oι επάλληλες σειρές της φορεσιάς που δομούνται κεραμιδωτά από πλακίδια με σταθερό ρυθμό ξαναβρίσκονται στον αρχιτεκτονικό χώρο με μια μεταγραφή.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΟΥΣΜΟΥΛΙΔΗΣ + ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ
ΑΚΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ (A’ ΒΡΑΒΕΙΟ)
To έργο αποτελεί την νικητήρια πρόταση στον Ανοιχτό Διαγωνισμό Προσχεδίων του Δήμου Βόλου για την ανάπλαση του πολύ-λειτουργικού πάρκου Πεδίου Άρεως, που διεξήχθη το 2021.
To έργο αποτελεί την νικητήρια πρόταση στον Ανοιχτό Διαγωνισμό Προσχεδίων του Δήμου Βόλου για την ανάπλαση του πολύ-λειτουργικού πάρκου Πεδίου Άρεως, που διεξήχθη το 2021.
STUDIO EPHYRA
ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
GEN A KINDERGARTEN:
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (Α΄ΒΡΑΒΕΙΟ)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΩΤΗΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΝΕΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΝΕΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ (B’ ΒΡΑΒΕΊΟ)
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ, ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΑΡΛΑΝΗΣ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
DP ARCHITECTS
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ
ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ
ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (Α΄ΕΠΑΙΝΟΣ)
DS ARCHITECTS
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΓΩΝΑΣ, ΙΩΣΗΦ ΔΑΚΟΡΩΝΙΑΣ-ΜΑΡΙΝΑ
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 5 ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΓΩΝΑΣ, ΙΩΣΗΦ ΔΑΚΟΡΩΝΙΑΣ-ΜΑΡΙΝΑ
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 5 ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ
ΛΙΚΝΟΝ
Φιλοδοξώντας να συνδέσει την εταιρεία METAXA με τις ρίζες της, το ΛΙΚΝΟΝ βρίσκεται μέσα σε έναν εκατονταετή αμπελώνα στη Σάμο, εκεί όπου καλλιεργείται το πιο χαρακτηριστικό συστατικό του ποτού, το γλυκό σταφύλι μοσχάτο.
PAPALAMPROPOULOS SYRIOPOULOU ARCHITECTURE BUREAU
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΟΥΚΟΥΛΑ
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΥΡΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΟΥΚΟΥΛΑ
Στόχος του έργου ήταν η ενδυνάμωση της τοπικής κοινωνίας με την εισαγωγή ενός συνόλου δημόσιων λειτουργιών – ένα υπαίθριο θέατρο 300 ατόμων, ένα στεγασμένο καθιστικό με ένα μικρό αναψυκτήριο, ένα μικρό παρεκκλήσι (μελλοντικό) και βοηθητικούς χώρους - οι οποίες θα λειτουργήσουν ως πολιτιστικός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή.
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
CHRYSOKONA MAVROU & ASSOCIATES
C-PAVILION: ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
TATIANA DIMOU ARCHITECTS
ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Το 2020, η Τατιάνα Δήμου αποφασίζει να βάλει σε εφαρμογή το μεγάλο της όραμα για έναν open space χώρο, στον οποίο θα στεγάσει το νέο της γραφείο, έναν χώρο όπου τέχνη και αρχιτεκτονική θα συγκατοικήσουν. O Κλεομένης Κωστόπουλος αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση και επιμέλεια των εκθέσεων που θα φιλοξενηθούν εκεί.
C-PAVILION: ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΗ ΦΥΣΗ
ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
Το 2020, η Τατιάνα Δήμου αποφασίζει να βάλει σε εφαρμογή το μεγάλο της όραμα για έναν open space χώρο, στον οποίο θα στεγάσει το νέο της γραφείο, έναν χώρο όπου τέχνη και αρχιτεκτονική θα συγκατοικήσουν. O Κλεομένης Κωστόπουλος αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση και επιμέλεια των εκθέσεων που θα φιλοξενηθούν εκεί.
ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
WORK_EXPERIMENTS + ALEXANDROS GEROUSIS
ΚΏΣΤΑΣ ΦΕΤΣΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΕΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΟΛΙΟΜΥΤΗ, BRUNO MALUSA
ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ
ΚΏΣΤΑΣ ΦΕΤΣΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΕΛΟΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΓΚΟΛΙΟΜΥΤΗ, BRUNO MALUSA
ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΗ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (A’ ΒΡΑΒΕΙΟ)
Το έργο “Ανατολή και Δύση” απέσπασε το Α’ Βραβείο στον Ανοιχτό Διαγωνισμό Ιδεών για τη Μεταμόρφωση του πρώην εργοστασίου χαρτοποιίας Λαδόπουλου στην Πάτρα που διοργάνωσε το
Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2021.
Το έργο “Ανατολή και Δύση” απέσπασε το Α’ Βραβείο στον Ανοιχτό Διαγωνισμό Ιδεών για τη Μεταμόρφωση του πρώην εργοστασίου χαρτοποιίας Λαδόπουλου στην Πάτρα που διοργάνωσε το
Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2021.
Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες για μεγέθυνση
No comments :
Post a Comment