Monday, August 1, 2022

 

ATHENS PHOTO FESTIVAL 2022

Αυθόρμητες προσωπικές επιλογές


Συμπληρώνoντας τριάντα πέντε χρόνια παρουσίας, ολοκληρώθηκε και φέτος το Athens Photo Festival 2022, μια μεγάλη σε έκταση εκθεσιακή παραγωγή που παρουσιάστηκε σε όλους τους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς, με την συμμετοχή 90 καλλιτεχνών από 28 χώρες.

Άποψη της έκθεσης στον δευτέρο όροφο

Μια μεγάλη γιορτή της φωτογραφίας, με εμφανή προσανατολισμό στη σύγχρονη φωτογραφία, και στα ζητήματα και τους προβληματισμούς της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας. Η βία κατά των γυναικών, αλλά και στην φύση, παρωδίες συμβάντων, ανθρώπινες συγκρούσεις, ιδιωτικές καθημερινές στιγμές γυναικών, αποικίες ψυχοπαθών, ζητήματα φυλετικής ταυτότητας, μέχρι και κινέζικες ιστορίες, επιστημονικής φαντασίας, είναι κάποια από τα θέματα που απασχολούν τους  φωτογράφους σήμερα.

Επισκεπτόμενος και φέτος όλους τους ορόφους στο Μουσείο Μπενάκη, κατέγραψα αυθορμήτως εικόνες που κίνησαν το ενδιαφέρον, με συγκίνησαν και με προβλημάτισαν, και στην συνέχεια παραθέτω μια ενδεικτική επιλογή κατανεμημένη κατά επίπεδο.

ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ

Tina Hage (DE), 
The one that couldn’t get away

Φωτογραφία από παιχνίδια που παίζονται στα αγγλικά ιδιωτικά σχολεία, με έμφαση στην σωματικότητα  και στην σύγκρουση.

Lina Geoushy (EG),
Shame Less: A Protest Against Sexual Violence

Αναφορά στα θύματα της σεξουαλικής παρενόχλησης στην Αίγυπτο.

Janis Rafa (GR)
I never realized
Marta Bogdanska (PL)
Shifters
Η χρήση των ζώων από τις δυτικές στρατιωτικές δυνάμεις.
Daniel Szalai (HU)
Unleash You Hard’s Potential
Ορχήστρα πνευστών σε ορνιθοτροφείο.

Phelippe Jarrigeon (FR)
Play

Παρωδίες συμβάντων


Rachele Maistrello (IT)
Green Diamond

Φανταστικές Ιστορίες επιστημονικής φαντασίας με κινέζους ακροβάτες σε γραφειακούς χώρους.

Ola Lanko (UA)
Mountain

Τρισδιάστατο κολάζ ενός τοπίου από φωτογραφίες από όλο τον κόσμο τραβηγμένες από διαφορετικούς ανθρώπους.

Penelope Umbrico (US)
Everyone’s Photos Any Licence

654 από τις 1.146.034 φωτογραφίες της πανσελήνου από το Flickr, που ως σύνολο η μία ακυρώνει την άλλη, Νοέμβριος 2015



Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι
2022

Chloe Kritharas Devienne, 
Είμαστε αφρο-Μεξικάνες

Αγγελίνα Λαμπίρη, 
Female gaze

Φωτογραφίες γυνακών όπου η κάθε μία πρωταγωνιστεί, ως ο εαυτός της, σε ένα καρέ μιας καθημερινής, ιδιωτικης στιγμής...
Λουίζα Βραδή, 
Το νησί πέρα από την ακτή

Η ζωή εξελίσσεται σε ένα διαρκώς μεταβαλόμενο τοπίο.

ΣΤΟΝ Α΄ ΟΡΟΦΟ

Marvel Harris (NL),
Inner Journey

Προσωπικές μάχες με τα ζητήματα φυλετικής ταυτότητας, του αυτισμού και της ψυχικής υγείας
Ana Zibelnik (SI)
We are the ones turning

Μία ανθρώπινη θεώρηση του θανάτου σε αντιπαραβολή με εικόνες από την φύση.
Mary Chairetiaki
Panos Charalambidis
Kosmas Pavlidis

Elizebeth Hibbard

ΣΤΟΝ B΄ ΟΡΟΦΟ

Μία διαφορετική εγκατάσταση στην μικρή αίθουσα του 2ου ορόφου του Γιώργου Γεωργίου με εικόνες Αμερικανών στις Ηνωμένες Πολιτείες σε ομάδες που αποκαλύπτουν , παγώνουν λεπτομέρειες που γίνονται σημαντικές . Ένα ομαδικό πορτραίτο πολλαπλών ταυτοτήτων όπου οι άνθρωποι στέκονται ανάμεσα σε ανθρώπους.











George Georgiou (UK)

Americans Parade

Ακολουθεί μια διαδραστική εγκατάσταση niform του πειραματικού καλλιτέχνη Samuel Bianchini, που προσφέρεται για πολλαπλό αναστοχασμό. Εδώ ο θεατής αντικρίζει την προβολή μιας θολής εικόνας όπου μόλις πλησιάσει κοντά αποκαλύπτεται πλήρως το ολόσωμο πορτραίτο μιας διμοιρίας αστυνομικών των γαλλικών ΜΑΤ σε φυσικό μέγεθος σε πλήρη εξάρτηση. Κανείς δεν μπορεί να δει την εικόνα μόνος του ολόκληρη καθαρή.



Samuel Bianchini (FR)
niform
Curated by Hercules Papaioannou

Δύο συμπληρωματικές παρουσίες με αφετηρία την Λέρο που φιλοξένησε ψυχικά διαταραγμένα άτομα. Μια πρώτη καταγραφή του Νίκου Παναγιωτόπουλου στο Κρατικό Ψυχιατρείο το 1982, ως "αποικία ψυχοπαθών" που παρουσιάστηκε στο περιοδικό ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ αποκαλύπτοντας το "δράμα" και το ένοχο μυστικό και στην συνέχεια η Πηνελόπη Πετσίνη επανέρχεται σήμερα και πέρα από το Ψυχιατρείο επιχειρεί να καταγράψει και άλλους ιδρυματικούς συναφείς χώρους στο νησί.


Nikos Panayotopoulos (GR)
State Infirmary for the mentality III-Leros, 1982


Penelope Petsini (GR)
Leros: Foucaults’s node
Στην τελευταία εγκατάσταση αλυσοδεμένοι κρατούμενοι καταδικασμένοι σε θάνατο φωτογραφίζονται. Χέρια φυλακισμένων διερευνώνται για την επιβεβαίωση της ψευδοεπιστημονικής πληροφορίας που έλεγε ότι «όποιος εγκληματίας είχε αντίχειρα μεγαλύτερο από τον δείκτη ήταν επιρρεπής στον φόνο»




Cemre Yesil Conenli (TR)
Hayal & Hakikat
Κλείνω με αυτή την ήρεμη και στοχαστική προσωπογραφία του Amani Willet (US), ένα συγκεντρωτικό πορτραίτο, που αποκαλύπτει τον  δρόμο μέσα από την εμπειρία των μαύρων Αμερικανών, που συχνά σχετίζεται με τον φόβο, την βία, και τον θάνατο, παρά με την ελευθερία.

Amani Willet (US)
A parallel Road

Το Athens Photo Festival ολοκληρώθηκε στις 24 Ιουλίου 2022.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Κάντε ΚΛΙΚ στις εικόνες για μεγέθυνση


1 comment :

  1. Εξαιρετική η επιλογή σου Γιώργο.
    Μια έκθεση μέσα στην έκθεση.
    Καλό καλοκαίρι.

    ReplyDelete