σπάνιες και
ευαίσθητες
ιδιωτικές πρωτοβουλίες
Το Μικρό Θέατρο των Κατουνίων
Το Μικρό Θέατρο των Κατουνίων καθιερώθηκε πια σαν ένας
μοναδικός χώρος, μουσικών εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται επί τρία συνεχή
χρόνια, χωρίς συμβιβασμούς ως προς την ποιότητα, με την πρωτοβουλία του
Αλέξανδρου Παναγιωτόπουλου. Οι εκδηλώσεις
αυτές είναι αφιερωμένες στους μακαριστούς γονείς του.
Λίγο πρίν την έναρξη
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό θεατρικό χώρο
ενταγμένο με ευαισθησία από τον Αλέξανδρο,
στα ερείπια των εγκαταστάσεων
των παλαιών μεταλλείων στη περιοχή Κατούνια της Λίμνης Ευβοίας, όπου από το
1991 συντελείται μια ευρύτερη αρχιτεκτονική επέμβαση με στόχο να μην
διαταραχτεί το ύφος και η αύρα του εξαιρετικού αυτού χώρου.
Η συμμετοχή μου στην πραγματοποίηση αυτής της «non finito» δημιουργικής χειρονομίας που συντελείται από τον Αλέξανδρο Παναγιωτόπουλο, με ευαισθητοποιεί και με συγκινεί, όσο βιώνω την πνευματική φόρτιση, που διαχέεται χρόνο με τον χρόνο σε αυτό τον μοναδικό χώρο.
Η συμμετοχή μου στην πραγματοποίηση αυτής της «non finito» δημιουργικής χειρονομίας που συντελείται από τον Αλέξανδρο Παναγιωτόπουλο, με ευαισθητοποιεί και με συγκινεί, όσο βιώνω την πνευματική φόρτιση, που διαχέεται χρόνο με τον χρόνο σε αυτό τον μοναδικό χώρο.
«Τα Κατούνια αποτελούν για μας ένα τόπο ιδιαίτερο, ένα
τόπο που πέρα από την φυσική του ομορφιά, αποπνέει έντονη, ουσιαστική και
διαχρονική ενέργεια πνευματική» τόνισε ο Παναγιωτόπουλος στην εισαγωγή του.
Ο Αλέξανδρος Παναγιωτόπουλος
Υποδέχτηκε τον Γιώργο Δεμερτζή
(βιολί), τον Δημήτρη Χανδράκης (βιολί),τον David Bogorad (βιόλα) και τον Άγγελο Λιακάκη
(τσέλο),στην σκηνή του θεάτρου, επισημαίνοντας «ότι είναι μεγάλη τιμή να μας
προσφέρετε σήμερα τον πολυετή σας μόχθο, την ψυχή σας εν τέλει, όπως αυτή
πλάθεται μέσα στους μουσικούς φθόγγους που συνέθεσαν ο Νίκος Σκαλκώτας, ο Σίμος
Παπάνας ή ο κάθε συνθέτης στο έργο του
οποίου σκύβετε».
Το Νέο Ελληνικό κουαρτέτο
Το Νέο Ελληνικό κουαρτέτο απεδωσε το
Κουαρτέτο αρ. 3 (1935) και 13 από τους 36 χωρούς του Νίκου Σκαλκώτα, παρεμβάλλοντας το έργο του Σίμου Παπάνα «La Folia» (2008), του οποίου το κεντρικό
σημείο είναι η τρέλλα, Το θέμα, στο οποίο γράφει παραλλαγές έχει τις ρίζες του
στην εποχή του μπαρόκ, ως «οι τρέλες της Ισπανίας». Πάνω σε αυτό αυτοσχεδίαζαν δείχνοντας τις ικανότητές τους
οι μουσικοί της εποχής και έγραψαν διάσημα έργα συνθέτες όπως ο Κορέλι και ο
Βιβάλντι.
Γιώργος Δεμερτζής
Περισσότερα για του συνθέτες και τα μουσικά κομμάτια μπορείτε να
διαβάσετε στο εισαγωγικό κείμενο του
Γιώργου Δεμερτζή που μου παραχώρησε
ευγενικά και μπορείτε να το βρείτε πατώντας εδώ. Η συναυλία
χειροκροτήθηκε θερμά από το κοινό που συγκροτείτο από κατοίκους της Λίμνης και επισκέπτες-φίλους από την
Αθήνα.
Ο Αλέξανδρος Παναγιωτόπουλος, η
Βάνα Ξένου και η οικογένεια τους παραχώρησαν στους προσκεκλημένους τους, μετά
την συναυλία, δείπνο στον διακριτικά
φροντισμένο προαύλιο χώρο, ανάμεσα στο ατελιέ και τη κατοικία τους.
Θα είχε ενδιαφέρον η ιδιωτική αυτή πρωτοβουλία να εξελιχθεί στο μέλλον
και σε ένα φυτώριο νέων μουσικών αναζητήσεων και πειραματισμών, που θα
μπορούσαν να αποτελέσουν μέσω ηχογραφήσεων, μικρές μουσικές παραγωγές και θα ενίσχυαν τον άνυδρο χώρο στην σύγχρονη μουσική και όχι μόνο.
No comments :
Post a Comment